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Marketing 2.0 versus Privacitat 0.0

Be, un dels temes d’aquesta web serà el del marketing, especialment el marketing basat en bases de dades i les seves derivades: segmentació, fidelització, crm etc…

Tesis: A un mòn digital, en que deixes rastre digital sobre el que fas, el que t’agrada i amb qui ho fas, els administradors de les aplicacions online en que et mous, poden coneixer-te quasi tant be (o millor, en determinats aspectes de la teva vida) que els teus millors amics i el teu company/a: el teui ISP, el teu operador de mòvil (i dades), Google (gmail. google docs, cercador,..), Microsoft (messenger, el sistema operatiu Vista…), facebook, hi5, Myspace, (de forma molt especial!! tots els aplicatius online amb ànim de lucre, o financiats amb publicitat, de la tant reverenciada web2.0) recullen mil vegades mes dades (o tecnicament “poden” fer-ho)  sobre tu del que t’imagines. Els formularis que omples al accedir a un servei són “pecata minuta”:el secret està en el rastre digital de la teva “activitat” quan estas loguinejat a qualsevol aplicació.

Hipòtesis 1: Això te efectes positius i negatius, que caldria estudiar a fons.

  • Posititius: els anuncis que t’arriben seràn més propers als teus gustos i necessitats
  • Negatius (i gens menyspreables): la perdua de la teva privacitat és exponencial, i pot tenir efectes problemàtics per a tu tant en la relació amb les empreses com en la perdua de control de la despesa com en la teva relació amb terceres persones

Hipòtesis 2: Els positius els investigaran constanment i te’ls explicaran constanment, a tot arreu. Els negatius sols te’ls trobaràs quan t’afectin directament i quasi ningú els investigarà ni quantificarà ni te n’advertira. Un dia d’aquests n’explicaré algun cas concret.

Davant aquesta situació, la segmentació profunda del target dels anuncis facilitada per les bases de dades dels aplicatius online, especialment els de la web 2.0., el mòn del màrketing adapta les seves premisses. En tenim un clar exemple al següent manifest, que ens mostra una mica el discurs del mòn del marketing davant aquesta nova realitat.

“El Manifiesto del Marketing 2.0”.

INTRODUCCIÓN

– Las reglas del juego han cambiado. Las campañas de marketing ya no están en manos de las grandes empresas, ni de las agencias de publicidad ni de los medios de comunicación. Ahora somos nosotros, el público, quienes decidimos la publicidad que queremos recibir y qué es lo que queremos comprar. Las empresas deberán adaptarse a este nuevo mercado, o escucharán o tendrán que escuchar nuestras protestas. Ahora los medios son nuestros, no sólo suyos.

LAS TESIS DEL MANIFIESTO:

1. No me mentirás ni tratarás de engañarme. ¡Nada de publicidad engañosa!

2. Yo soy quien consume tu producto, y por tanto, quien más sabe de él.
¡Pregúntame mi opinión!

3. Me pedirás permiso antes de coger mis datos.

4. Me pedirás permiso antes de mandarme información, sobre todo a mi móvil. ¡Adiós al spam, a la publicidad no deseada y a la intrusiva!

5. Me gusta jugar. ¡Diviérteme!

6. El humor es el sexo del cerebro. ¡Hazme reír!

7. ¡Sorpréndeme!

8. ¡No a la letra pequeña y a los rótulos que no da tiempo a leer!

9. No peleéis entre vosotros. Prefiero vuestras alianzas a vuestras riñas.

10. No tratarás de ser quien no eres ¡Se acabaron los anuncios hechos por padres intentando parecer guay frente a sus hijos!

11. Si quieres que compre algo, tengo que entender qué es. ¿Por qué no me hablas en mi idioma? ¡No a los anuncios de perfume en francés y a los anuncios de coches que no entiendo!

12. Sé decidir por mí mismo, gracias. No hace falta que me digas lo que está de moda o lo que me tiene que gustar.

13. El sexo vende, pero no hace falta que lo utilices en todas tus campañas.

14. Yo decido qué es viral y a quién se lo quiero mandar, y por cierto, una pestaña de “mandar a un amigo” no es marketing viral.

15. No me interrumpirás cuando estoy jugando para intentar venderme algo.

16. No interrumpirás mi programa favorito para intentar venderme algo.

17. Cuando visito una página web, voy allí por su contenido, no por sus banners.

18. ¡No me tapes con banners lo que quiero leer!

19. Hace tiempo que descubrí que algo caro no tiene por qué se lo mejor.

20. Confiaré más en lo que me diga alguien de verdad como yo que en un famoso al que nunca he visto en persona.

21. Cuando te llamo por teléfono quiero que me resuelvas un problema, no hablar con 3 telefonistas diferentes.

22. Me gusta que me llamen por mi nombre.

23. Ten en cuenta cuando entre en tus tiendas que el ser humano no sólo es vista y oído.

24. Cuando entro en una de tus tiendas, trátame como si fuese un invitado en tu casa.

Se trata de un manifiesto público que cualquier persona, agencia de marketing o empresa puede utilizar para mejorar la forma en que se dirige a su público. Publicado en www.marketing-20.com.

Manifest que es pot descargar en un bonic format des d’aquí.

En propers posts anirem comentant algun d’aquests punts. Alguns són veritat, els altres mentida i d’uns altres es fixa el focus sols en la part positiva i s’omet la negativa. I alguns són veritat sols per a un consumidor intelectualment preparat i informat, que no és la majoria, ¡i tant que no!.

Com expliquen des d’aquesta web, Màrqueting 2.0 pretén ser una adaptació de la filosofia de la Web 2.0 al món del Màrqueting. Com tal, ha d’estar centrada en el públic i ha d’existir una interacció entre la campanya de promoció i el públic que la rep. Perquè una campanya sigui considerada MK2.0 ha de complir els següents requisits:

– Ha d’existir un contingut atractiu i un entorn on el públic pugui rebre la informació

– Tant el contingut que oferim com l’entorn han de tenir interacció amb el públic

– La campanya ha de complir amb el Manifest del Màrqueting 2.0.

Filed under: emarketing, Privacitat,

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