Es conegut que aquests darrers mesos, algunes de les grans empreses de la premsa escrita americanes han quebrat o estan arran del precipici.
Fortune entrevista al capo de Google, que a través de Google News pot ser un dels principals causants (que no culpables) d’aquests problemes de la premsa de paper. Diu que a Google li sap greu, que volen ajudar a la premsa escrita, tot i que no se sap massa be com….
Font: http://money.cnn.com/2009/01/07/technology/lashinsky_google.fortune/index.htm
Doncs jo al seu lloc estaria tant pancho. Cada dia, cada any, cada dècada neixen nous negocis, noves indústries, i en moren d’altres. No veig on és el problema, a no ser que fos una industria central en el funcionament de l’economia. I no és el cas… A més, com menys corporacions dominin la premsa, com més plural i fragmentada sigui la seva estructura empresarial, millor. A mi em sembla evident: menys manipulable serà la informació, els discursos, l’opinió publicada (i per tant l’opinió publica). No hay mal que por bien no venga ¿no?
Gràcies Google!
No és el producte, o el seu suport, el que stà en crisi, sino un model de negoci. Pos a adaptar-lo o a morir, o a fer-se més petits, modestos i dimensionats.